Thursday 11 May 2017

Tips Pemakanan Untuk Pesakit Kanser

Assalamualaikum semua,

Kembali bersiaran setelah sekian lama menyepi. hiihi..tak kemana ada je ni ha cuma sejak tukar kerja ni akak vivix sibuk sikit. Meskipun begitu kedai online akak vivix sentiasa buka je tau:)

Hari ni akak vivix nak bercerita tentang tips pemakanan untuk pesakit kanser. Rentetan selepas post akakvivix jadi bualan di FB berkenaan luahan hati akakvivix berkenaan kanser.

Pentingnya penjagaan amalan pemakanan yang baik kerana:

  • Membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka dan tisu yang rosak terutamanya selepas pembedahan, radioterapi, kemoterapi atau proses perubatan yang lain.
  • Membantu dalam mengadapi kesan sampingan rawatan untuk sembuh dengan lebih cepat
  • meningkatkan imun system/ketahanan badan 

Okey kat sini akakvivix nak cerita sikit berkenaan tips-tips yang penting perlu dielakan jika anda telah di sahkan mempunyai kanser:
  • Elakkan gula putih - pesakit kanser perlukan makanan untuk membunuh sel sel kanser bukan baja yang boleh suburkan sel sel kanser tu.Elakan pemanis tiruan gantikan dengan pemanis stevia atau madu asli.
  • Elakkan makanan panggang - Sate, Ikan bakar dan makanan bergrill perlu dielakkan oleh pesakit kansser, ini adalah kerana karbon terbentuk di permukaan makanan bersifat karsinogen menjadikan sel sel kanser menjadi lebih agresif
  • Elakkan makanan goreng guna minyak berulang - minyak kitar semula yang sudah bertukar kehitaman akibat oksidasi mengandungi karsinogen yang boleh mengaktifkan sel kanser.
  • Elakkan kafein (kopi, teh,coklat) - Ketiga tiga jenis makanan ini mempunyai kafein yang tinggi. Ini bermaksud ianya adalah asid yang tinggi. sel kanser sangat suka kepada keadaan berasid dan senang membiak pada keadaan seperti ini. Banyakan minum air kosong yang ditapis adalah amalan yang baik kerana ianya dapat membantu mengelakan bahan kimia dan racun masuk kedalam badan.
  • Rajin exercise untuk dapat oxygen secukupnya(sel kanser takut pada oxygen)
  • Daging merah - elakkan menjadikan daging merah sebagai main menu anda. Kandungan kasein dalam daging merah juga menjadi faktor dalam mengaktifkan sel kanser. Cara memasak pun memainkan peranan penting, menbakar daging merah menyebabkan terbentukan karsinogen yang juga boleh menjadikan sel semakin agrasif kan so alternativenya jikan anda masih ingin menikmati daging merah sesekali caranya adalah dengan merebus atau stim untuk lebih sihat.
  • Makan Vivix - Vivix mengandungi resveratoral yang terbukti melalui kajian-kajian saintifik boleh membantu memperbaiki sel-sel yang rosak (seperti sel kanser). Apabila sel-sel rosak telah dibetulkan, mereka akan mematikan diri sendiri dengan sendirinya (juga dikenali sebagai proses Apoptosi) dan menyebabkan kanser berkurang dan akhirnya hilang.


Sesiapa yang mengidap kanser janganlah putus asa. Cubalah ikhtiar dengan vivix. Jika anda, adik beradik, saudara mara, sahabat handai ada mengidap kanser janganlah cepat berputus asa. Orang kata berpantang ajal sebelum maut. Fikir positif dan kental melawan penyakit seperti Master Law ini. Last but not least ialah berdoa kepada Maha Esa untuk makbulkan kesembuhan.

Klik sini untuk order ViViX




Boleh hubungi akakvivix untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:

♥ Hamidah Hamzah
♥ Sms/WhatsApp:  012-3414136

 sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan akakvivix anda wajib menerima konsultasi percuma daripada akakvivix yang gojes!!

No comments:

Post a Comment